ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
ΛΟΥΤΡΑΚΙ 8/9/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ως συλλογικός φορέας, με αποκλειστική μέριμνα την προάσπιση των συμφερόντων των συμπολιτών μας, καθώς και των συμφερόντων του Δήμου Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων, θεωρούμε χρέος μας να απαντήσουμε στις αναλήθειες των συντακτών ανώνυμων επιστολών - ανακοινώσεων, οι οποίες, τελευταία, προσπαθούν να "δηλητηριάσουν" την πόλη του Λουτρακίου, σχετικά με το έργο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, πρακτική την οποία καταδικάζουμε, εκ προοιμίου, απερίφραστα!
Προς αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν, ενημερώνουμε ότι:
● Το έργο του Προαστιακού είναι νόμιμο, έχει όλες τις διαπιστεύσεις από το ελεγκτικό συνέδριο, δεν εισέρχεται σε καμιά ιδιωτική περιουσία και, όπως πολύ σωστά δήλωσε πρόσφατα ο Δήμαρχος, Γιώργος Γκιώνης, κατασκευάζεται εξολοκλήρου σε περιουσία του ΟΣΕ, με την απόλυτη ισχύ του ΝΟΜΟΥ 3891/2010 ΦΕΚ 188/Α/4.11.2010, ενώ, μέχρις στιγμής, έχουν εκδοθεί, δύο βαρυσήμαντες δικαστικές αποφάσεις υπέρ του έργου του Προαστιακού!
● Η κατασκευή των στάσεων του Προαστιακού, σε Αιγαίου και Παπανικολάου, που ξεκίνησε ήδη, εγκρίθηκε, πρόσφατα, με συντριπτική πλειοψηφία από το Δημοτικού Συμβουλίου, κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου μας και συμβαδίζει με τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν.4067/12 (ΦΕΚ 79/Α/9-4-2012) και την απόφαση -52716/01 (ΦΕΚ 1663/Β/13-12-01)!
● Το έργο του Προαστιακού περιλαμβάνει όλη την γκάμα των μελετών και των περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων που απαιτεί ο νόμος για την κατασκευή του, ενώ με την αποπεράτωση του έργου, προβλέπεται ακόμα και η τοποθέτηση πρασίνου!
● Οι σύγχρονοι συρμοί του Προαστιακού είναι οικολογικοί (μηδενική εκπομπή ρύπων) αθόρυβοι, ενώ εντός αστικού ιστού θα κινούνται με χαμηλή ταχύτητα, σαν τραμ και, φυσικά, θα συμβάλλουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών του Λουτρακίου!
● Ο ΟΣΕ, με το Αριθ. Πρωτ. 75686 (27/02/2015) έγγραφό του, μας ενημερώνει ότι, κατόπιν των μελετών σκοπιμότητας που εκπονήθηκαν στα πλαίσια της επέκτασης του Προαστιακού προς την Κορινθία, η σιδηροδρομική σύνδεση του Λουτρακίου με την Αθήνα θα γίνεται απευθείας, με τακτικά δρομολόγια (και όχι μέσω μετεπιβίβασης στους Αγίους Θεοδώρους, όπως ψευδέστατα διαρρέουν οι λιγοστοί δογματικά αντίθετοι του έργου), με πυκνό πλέγμα δρομολογίων, αντίστοιχου των δρομολογίων της Χαλκίδας! Η χωροθέτηση του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Ισθμού γίνεται στην περιοχή του υφιστάμενου, ώστε το όλο θέμα της αναμόρφωσής του να συνδυαστεί με την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού-Λουτρακίου!
● Στο αστικό κομμάτι, θα τοποθετηθεί καγκελάκι καλαίσθητο που θα αποτελεί στοιχείο αστικού εξοπλισμού, όμοιο με αυτό που διέθετε η γραμμή στην οδό Κορίνθου! Οι ισχυρισμοί για τοποθέτηση υψηλών τοιχώμάτων ή συρμάτων ως περίφραξη της γραμμής, ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα!
● Επιπροσθέτως, η ηλεκτροκίνηση των τρένων δεν θα είναι ίδια με εκείνη που τοποθετείται στον κεντρικό άξονα (πολλαπλή αλυσιδωτή Catenary), αλλά θα είναι τύπου trolley poll, φιλική στο περιβάλλον!
● Μολονότι η γραμμή του Λουτρακίου έχει κατασκευαστεί παλαιότερα από κάθε άλλη ιδιοκτησία στο Λιβαδάκι και διαθέτει grandfather rights, δεν υπάρχει κανένα σπίτι πλησίον της σιδηροδρομικής γραμμής! Ακόμα και τα λιγοστά σπίτια που βρίσκονται πριν από το σχέδιο πόλης του 1979 και γειτνιάζουν με τη γραμμή, για να αποκτήσουν αρτιότητα κατασκευαστική, έπρεπε να βρίσκονται μέσα σε τουλάχιστον 4 στρέμματα οικόπεδο και να απέχουν 15 μέτρα από τις γραμμές! Συνεπώς, κανένα σπίτι, δεν γειτνιάζει με την ηλεκτροκίνηση του έργου!
● Τα ανωτέρω εκτεθέντα επιρρωνύουν οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου μας, με μια σειρά από έγγραφα, μέσα από τα οποία αναφέρουν χαρακτηριστικά:
"Δεν υπάρχουν στοιχεία που να πιστοποιούν την ύπαρξη τεχνικών προβλημάτων από την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι στην οδό Αιγαίου, αφού κατά τη φάση σύνταξη της μελέτης είχαν δοθεί τα πλήρη στοιχεία στο μελετητή για την πληρέστερη ορθότερη σύνταξη της σιδηροδρομικής μελέτης, τα οποία ενσωμάτωσε με απόλυτη επιτυχία ο μελετητής και εφαρμόζονται τώρα, κατά την κατασκευή της γραμμής"!
Κατά συνέπεια, καθίσταται επιβεβλημένη όσο ποτέ η επιτάχυνση υλοποίησης του έργου, για την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής προσπελασιμότητας του Λουτρακίου, για την αύξηση της επισκεψιμότητας χειμώνα - καλοκαίρι και της εμπορικής, τουριστικής, οικονομικής ανάπτυξης με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, που είναι εφάμιλλος των ευρωπαϊκών!
Θερμά συγχαρητήρια...
Τέλος, ο φορέας μας συγχαίρει, για τη θεσμικά υπεύθυνη στάση που οδήγησε στην λήψη της 4ης απόφασης του ΔΣ υπέρ του έργου του Προαστιακού, τους παρακάτω:
Από την παράταξη του δημάρχου κ. Γιώργου Γκιώνη: τους αντιδημάρχους Aναστάσιο Σακελλαρίου, Kων/νο Παντελέου, Σωτήρη Πέρρα, Aθανάσιο Παπαθανασίου, Σπυρίδωνα Ράτη, τον πρόεδρο του Δ.Σ. Φίλιππα Θυμή, τον πρόεδρο του Λ.Τ. Λουτρακίου και δημοτικό σύμβουλο, Κωνσταντίνο Δήμου, τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ και δημοτικό σύμβουλο, Πρωτονοτάριο Δημήτριο!
Την επικεφαλή της μείζονος αντιπολίτευσης, Μαρία Πρωτοπαππά, τον αντιπρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Πέτρου Παναγιώτη και τους δημοτικούς σύμβουλος Σακελλαρίου Θύμιο και Νικολάου Σωτήρη. Από την παράταξη "Αλλάζουμε Μαζί", τον επικεφαλής Γιάννη Καραπανάγο και το δημοτικό σύμβουλο Γλυκοφρύδη Γιάννη. Από την παράταξη "Ώρα για δράση", τον επικεφαλής Βασιλείου Δημήτρη και το δημοτικό σύμβουλο Βασιλείου Βασίλη.
ΧΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!
Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΓΙΑΤΡΙΣΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΎΕΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΏΠΟΥΣ ΤΟΥ, ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΟΥΛΕΥΕΤΑΙ!